SERVICIILE PUBLICE MAI ACCESIBILE

Data:
Sep 26, 2023

Servicii publice mai accesibile, prin digitalizarea interacțiunii dintre cetățean și stat.

26 septembrie – Executivul a aprobat noile reglementări care facilitează interacțiunea cetățenilor cu sectorul public, prin utilizarea instrumentelor digitale. Documentul a fost elaborat de către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, cu suportul Instituției publice „Agenția de Guvernare Electronică”.

„Obiectivul noilor reglementări este de a revizui modul de interacțiune între beneficiarii și prestatorii de servicii publice, transformând interacțiunile tradiționale, pe suport de hârtie, în cele realizate prin mijloace electronice”, a menționat viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării economice și digitalizării, Dumitru Alaiba.

Astfel, vor fi digitalizate buletinele de identitate, permisele de conducere și certificatele de înmatriculare. Dacă în prezent aceste acte există pe suport material, prin noile reglementări se dorește obținerea unei versiuni digitale ale acestora. Folosind aplicația EVO, fiecare persoană va putea să păstreze, deschide și prezenta versiunea digitală a buletinului de identitate, permisului de conducere și certificatului de înmatriculare.

În același timp, cetățenii vor putea depune online solicitarea de înmatriculare curentă a mijloacelor de transport, iar certificatele și plăcuțele de înmatriculare vor putea fi livrate solicitanților prin MDelivery.  

De asemenea, va fi posibilă depunerea de către notar a cererii de înregistrare a contractelor de vânzare-cumpărare și a altor documente conexe bunurilor imobile, fără prezența fizică la Agenția Servicii Publice. 

Noile prevederi exclud și necesitatea prezentării obligatorii a dovezii semnăturii electronice la documentele depuse prin intermediul Programului integrat de gestionare a dosarelor, verificarea urmând a fi realizată în mod automatizat etc.

 

SERVICIILE PUBLICE MAI ACCESIBILE
Federatia de padel
BNRM